بازاریابی محتوایی

صداقت، عامل کلیدی در موفقیت برند شخصی

در مطلب قبلی به ضرورت توجه به استراتژی محتوایی برای موفقیت یک برند شخصی پرداختیم به ارائه ی محتوای کاربردی و مفید برای مخاطب هدف اشاره کردیم.

برخی فکر می کنند برای تولید محتوا دربرای تولید محتوا در جهت برند شدن خودشان باید حتما یک فرد مشهور یا یک نویسنده ی موفقی باشند و تنها راه تولید محتوا را در شهرت یا نوشتن از خود می دانند در حالیکه موفقیت در حوزه ی برندسازی شخصی بسیار ساده تر از این حرف هاست و فقط  باید با کمی دقت نظر، پروسه ی برندسازی شخصی را مانند بردنسازی یک بیزنس چند میلیاردی به صورت حرفه ای و با برنامه پیش ببریم.

در این مطلب به یکی از عوامل کلیدی در تدوین استراتژی محتوایی برای موفقیت برند شخصی می پردازیم:

خودتان باشید!

خودتان باشید؛ یک جمله ی دو کلمه ای است که در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد ولی در عمل از عهده ی هر کسی بر نمی آید و این شاید مهمترین نکته در تدوین یک استراتژی موفق محتوایی برای برندسازی شخصی باشد.

هر آنچه شما می گویید، انجام می دهید و از خودتان در فضای مجازی منتشر می کنید، باید با شخصیت، ارزش های شما و آنچه به آن علاقه مند هستید، سازگار و منطبق باشد چرا که اگر اینگونه پیش نروید، مخاطبین شما خیلی زود به این نکته پی می برند و تنها آورده ی برند شخصی شما، انگ فریبکاری خواهد بود که در محتوایتان کاملا نمایان می شود.

یک برند شخصی قوی و واقعی باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبین می شود و آنها را با میل باطنی به سمت دریافت هر نوع پیامی از سوی شما ترغیب می کند.

برند شخصی شما مهمترین دارایی شماست پس خودتان باشید!

پرسنال برند یک عامل محرک برای افزایش فروش به مشتری نیست که فقط فروش شما را تحت تاثیر قرار دهد و به کسب درآمد شما کمک کند، برند شخصی مانند جوهره ی هویت شماست و اینکه ذهنیت مخاطب درباره ی شما چه هست و چه باید باشد، چطور باید دیده شوید، چه کارهایی را چگونه باید انجام دهید و بسیاری موارد دیگر همه از استراتژی محتوای پرسنال برند شما برمی خیزد که خیلی بیشتر از درآمد و پول برای شما آورده دارند.

صداقت در بیان برند، چه برای یک انسان باشد و چه برای یک کسب و کار میلیاردی بسیار تعیین کننده و مهم است. مهمتر از اینکه همه فکر می کنند از ابتدا باید جایگاه بالا و شناخته شده ای در ذهن مخاطبین خود داشته باشند آن است که خود واقعیشان باشند. هیچ کس از ابتدا یک متخصص تمام عیار در کار و زندگی خود نبوده است و دیگران هم در جایگاه مخاطب این موضوع را به خوبی درک می کنند.

نکته مهم این است که اگر یک فرد تازه کار هستید همین را به مخاطب خود بگویید و به چیز دیگری تظاهر نکنید. سفر محتوای خود را برای متخصص شدن در کارتان تدوین کنید و با همین روال هم مخاطب را با خود همراه سازید.

به خاطر داشته باشید؛ از کارهای کوچک شروع کردن و به مرور رشد کردن در نگاه مخاطب، بسیار جذاب تر است از اصرار به یک متخصص همه چیزدان بودن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن