بازاریابی محتوایی

نقش استراتژی محتوایی در موفقیت برند شخصی

بیشتر افراد با شنیدن کلمه ی برند ذهنشان به سراغ محصولات پر طرفدار شرکت هایی مثل نایک و اپل می رود و وقتی از آنها بپرسیم چطور می‌توان برند شد، در بهترین حالت می گویند باید یک لوگوی خوب طراحی کنیم و برنامه ی تبلیغاتی مفصلی داشته باشیم.

در اینکه نایک و اپل برندهای موفقی هستند و حتی با دیدن گوشه ای از تصویر لوگوی این برندها یا بخشی از تبلیغات آنها به سرعت می توان  نامشان را به زبان آورد، شکی نیست ولی دور از انصاف است که علت این اتفاق را فقط طراحی یک لوگوی خوب و کمپین های تبلیغاتی بدانیم.

مسلما سال ها دانش و تجربه صرف شده تا یک محصول این چنین در سطح جهانی در ذهن افراد نفوذ کند و جایگاه ویژه ای در قلب مخاطب داشته باشد. حال سوالی که مطرح می شود این است که چه چیزی به برند شدن یک فرد کمک می کند و چطور یک شخص حقیقی می تواند چنین جایگاهی پیدا کند؟ روش کار مشابه است و برای موفقیت یک برند شخصی مانند برند شدن یک بیزنس نیاز به برنامه ریزی و تدوین استراتژی دارد.

یکی از نکات مهم در حوزه ی پرسنال برندینگ در سال های اخیر و با روی کار آمدن شبکه های مجازی، توجه به محتواهای منتشر شده ای است که به افراد نسبت داده می شود و در واقع هر چه از یک نفر در دنیای مجازی منتشر شود بخشی از هویت او خواهد بود.

می توان گفت محتوای شما همان تبلیغات کارخانه ی شخصی شماست و موفقیت برند شما زمانی حاصل می شود که برای برند شخصی تان برنامه ی محتوایی دقیقی تدوین کرده باشید. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به عنوان یک برند شخصی موفق شناخته می شوند در فضای مجازی به صورت منظم و مستمر به تولید محتوای مفید و کاربردی برای مخاطبینشان پرداخته اند. آنها با شناخت دقیق ارزش های کلیدی خود و جایگاه مخاطبینشان به خوبی دریافته اند که چگونه باید از پتانسیل های فضای مجازی استفاده کنند و  چه محتوایی را در چه کانال ارتباطی به انتشار برسانند.

استراتژی محتوایی از عوامل کلیدی در موفقیت یک برند شخصی است و مانند هر برنامه بازاریابی باید ها و نباید هایی دارد که در مطلبی جداگانه به بررسی آن می‌پردازم.

مینا خورشیدی استراتژیست محتوا و برنامه ریز ارتباطات برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن