بازاریابی محتوایی

قهرمانی اتفاقی به دست نمی آید!

یادداشتی در باب ماجراهای اخیر صفحه اینستاگرام برند BMW و کاربران ایرانی

چند روز پیش برند BMW، در صفحه ی اینستاگرامش تصویر یکی از به روزترین ماشین های خود را با پلاک ایران منتشر کرد که این کار واکنش هزاران نفر از ایرانیان علاقمند به این برند را در پی داشت و سیلی از نظرات گوناگون به زبان فارسی و انگلیسی را روانه ی صفحه ی اینستاگرام این برند دوست داشتنی کرد.

شدت هیجان ایرانی ها تا حدی بود که بیش از ۴۵هزار کامنت در ادامه ی انتشار این مطلب، ‌بین ادمین صفحه و کاربران اکثرا ایرانی آن رد و بدل شد و مدیر صفحه ی اینستاگرام  BMW به تمام سوالات و ابراز احساسات کاربران ایرانی (که بسیاری از آنها به زبان فارسی هم نوشته شده اند) تک به تک و با حوصله پاسخ داده است.

پست اینستاگرام BMW از ماشینی با پلاک ایرانی

ایرانی ها آنقدر از این رفتار احترام آمیز، شگفت زده شدند که به شهادت بسیاری از نظرات متنشر شده از سوی کاربران، این حد از سعه صدر و توجه به مخاطب را از برندی با بیش از ۲۷ میلیون دنبال کننده، انتظار نداشته اند. حتی چند نفری هم صادقانه اعتراف کرده بودند که با دیدن این رفتار محترمانه نظرشان نسبت به این برند عوض شده و به آن علاقمند شده اند، که البته این دست نظرات هم از سوی ادمین صفحه بی پاسخ نمانده و به گرمی به آنها جواب داده شده است.

برند BMW در ذهن مخاطبان خود همیشه به عنوان یک قهرمان جوان، جذاب و دوست داشتنی شناخته شده و این رفتار احترام آمیز با مخاطب ایرانی در شرایط تحریم که هیچ نمایندگی رسمی ازاین برند در کشور فعالیت ندارد،‌ یکبار دیگر نشان داد موفقیت و جایگاه سازی یک برند اتفاقی نیست و قهرمان ها به ریزترین جزییات هم توجه ویژه ای دارند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن