بازاریابی محتوایی

اهمیت تعامل با کاربران در صفحات رسمی برندها

بررسی موردی فعالیت صفحه ی اینستاگرام یک برند شناخته شده در حوزه صنایع غذایی

بررسی موردی فعالیت صفحه ی اینستاگرام یک برند شناخته شده در حوزه صنایع غذایی

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین کارهاییست که اگر برندی  قصد فعالیت محتوایی در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام دارد، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

چندی پیش در این زمینه، رفتار محترمانه ی صفحه اینستاگرام برند ب.ام. و  در تعامل و پاسخگویی به کاربران ایرانی این صفحه را  مثال زدم و امروز می‌خواهم به بررسی فعالیت محتوایی یکی ازبرندهای داخلی شناخته شده ی صنعت غذایی بپردازم.

برای مشخص شدن عمق فاجعه فقط به چند مورد بسنده می کنم:

  1. با وجود اینکه چند هفته از ماه رمضان گذشته همچنان در کپشن‌ها از هشتگ رمضان مبارک و افطاری استفاده شده است.
  2. ماه‌هاست تقریبا به هیچ کامنتی پاسخ داده نشده و به نظر نمی رسد تیم محتوایی برنامه ای هم برای پاسخگویی یا حذف کامنت های نامربوط در نظر گرفته باشند.
  3. بخش عمده ای از کامنت‌ها سهامداران شاکی مجموعه هستند که هیچ پاسخی به سوالاتشان داده نشده و ظاهرا فقط در حال ضرردهی هستند.
  4. بعد از شکایت بی جواب سهامداران، برند فلان تایر! که ظاهرا به تشخیص روبات خود، کامنت‌های این صفحه را جای مناسبی برای تبلیغ دیده، جایگاه دوم را از آن خود کرده است.
  5. با وجود زحمات خوب تیم طراحی پست‌های این صفحه، آنقدر کامنت های اعتراضی که خبر از وجود حشرات موذی در محصولات این شرکت می دهد، آزار دهنده است که اگر چهار مورد قبلی را هم نادیده بگیرم، با این مورد آخر حتی اگر مخاطب وفاداری هم این صفحه را دنبال کند و انتظار پاسخویی هم نداشته باشد، بازهم نظرش برای استفاده از محصولات این برند، به کلی تغییر خواهد کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن